Czym jest pozycjonowanie stron?
Korzystanie z wyszukiwarek internetowych jest popularne na całym świecie, ponieważ prawie każdy użytkownik przeszukuje sieć w poszukiwaniu informacji na temat produktów i usług. To właśnie m.in. z tego powodu pozycjonowanie stron ma tak duże znaczenie. Czym jednak jest i na czym polega?
Na czym polega pozycjonowanie stron WWW?
Wyszukiwarki internetowe, takie jak np. Google stanowią obecnie główne źródło informacji dla większości użytkowników sieci. Kolejność wyświetleń konkretnych stron lub produktów ma kluczowe znaczenie w zakresie widoczności dla użytkownika i podczas podejmowania decyzji zakupowych. Tym właśnie jest pozycjonowanie (Inaczej SEO – Search Engine Optimalisation): jest to zbiór działań, które mają pozytywny wpływ na wyświetlanie się danej strony internetowej, sklepu itp. na pierwszej stronie wyników wyszukiwania Google, czyli w miejscu najczęściej odwiedzanym przez Internautów i tuż pod linkami sponsorowanymi.
Kiedy pozycjonowanie stron jest skuteczne?
Jak wskazano wyżej, to pierwsza strona, która wyświetla się po wpisaniu w wyszukiwarkę danej frazy ma kluczowe znaczenie dla czytelnika. Dlatego pozycjonowanie opiera się na wyświetleniu strony WWW jak najwyżej w wyszukiwarce Google lub innej. Zasada jest dość prosta: im wyżej tym lepiej. Oczywiście, należy pamiętać, że najwyżej pojawiające się wyświetlenia to wyniki płatne, w tym reklamy Google Ads (dawniej AdWords).
Z założenia, usługa pozycjonowania dotyczy tylko wyników naturalnych – tj. organicznych, które są efektem działań pozycjonerów, dobierających właściwie słowa kluczowe. Mowa tu o mechanizmach indeksujących wyszukiwarkę Google, gdyż „tradycyjne” pozycjonowanie nie dotyczy płatnych kampanii reklamowych.
Jak długo trwa pozycjonowanie?
Proces pozycjonowania strony internetowej jest złożony i nie jest to jednorazowe działanie, ale szereg cyklicznych, przemyślanych działań pozycjonera. Wymaga to zastosowania odpowiednich narzędzi i zachowania ciągłości aktualizacji.
W wielu firmach za pozycjonowanie odpowiada osoba zatrudniona na stanowisku pozycjonera lub specjalisty od SEO, która dba o właściwy dobór słów kluczowych, ich odpowiednie nasycenie w artykułach i tekstach, które pojawiają się na stronie WWW i o szereg innych działań, które wykonywane są każdego dnia – po to, by strona uzyskiwała jak najwyższe wyniki w wyszukiwarkach.